maandag 22 april 2013

Een draak over de berg

Zaterdag

Het Olympisch park gaan bekijken. Het gaf wel een speciaal gevoel om in het bird nest rond te lopen.  Hier en daar zag je al wel tekens van licht verval en er zit overal een  stoflaagje op. Het is zonde dat de regering het niet beter onderhoud.! We zijn verder door het Olympisch dorp gewandeld, had er eerlijk gezegd meer van  verwacht. Het staat daar allemaal op een laag pitje momenteel.




Zondag


Er stond een BIG trip op onze agenda namelijk:  "the great wall"
Eindelijk hebben we hem bezocht! We konden al eind maart gaan maar hebben gewacht om beter weer te hebben. Het was prachtig weer zondag,  rond 25 graden. Dit stuk van de muur is eigenlijk niet publiek en  er zijn nergens gladde paden of railings geïnstalleerd. Maar dit maakt het des te beter en unieker. Er zijn geen opdringerige verkopers of massa's toeristen. Je moest echt over de trappen en stenen blokken klimmen en soms door een tunnel kruipen. Er groeiden ook veel struiken en planten op de muur. Het uitzicht was adembenemend!!. Ik vraag me echt af hoe het mogelijk was om deze muur te bouwen zonder moderne technologie of  machines.... Zondag avond heb ik heerlijk geslapen dat was al even geleden hier.

Wannes verjaardag

Maandag was ik een compleet nieuwe mens. Ik kon frans praten, grapjes maken,.. iedereen werd eigenlijk een beetje zot van mij.
S'avond zijn we iets gaan eten voor Wannes verjaardag. Lekker Kantonees eten met een draaitafel. Het was gezellig met zijn allen. Achteraf zijn we nog ene gaan drinken en sinds de eerste keer dat we hier zijn heb ik weer eens kwaliteitsbier gedronken: Karmeliet , C'est mon favori.
Ik hoop dat ik morgen ook nog eens zo'n nachtrust heb maar ik vrees ervoor.

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nog een weekje en ik sta daar eindelijk ook! En Wanne ik ben het met je eens, die kroon maakt het af!

      Verwijderen
  2. Ik vind dat die draak daar toch wel onverantwoord gevaarlijk staat te balanceren op zo'n enorme hoogte!
    Gelukkig was zijn moeder niet in de buurt want dan slaakte zij een vlammende kreet waardoor het draakje naar beneden zou donderen..
    Maar och ja,..draken hebben vleugels!

    BeantwoordenVerwijderen