zaterdag 23 maart 2013

Wangfujing

Ingang snackstreet
Na het bezoek aan de Tempel van de Hemelse Vrede zijn we terug naar huis gefietst.
Onderweg wel flinke wind tegen gehad. We hebben moete stoempe op die pedalen.
Via de gps op mijn gsm vinden we onze weg in de stad. Echt navigeren is niet mogelijk want daarvoor heb je internet nodig, maar we tellen het aantal kruispunten en checken tussendoor of we nog goed zitten. Zo vinden we vrij makkelijk onze weg.  Om 19u hebben we gegeten op het appartement.
Snackstreet
 Glenn en Stefan waren aan beurt om te koken.  Na het avondeten zijn we weer de metro ingedoken opweg naar Wangfujing.

Hmmm 
"Wangfu" staat voor prinsen en "jing" voor bron. Tegenwoordig is het de bekendste winkelstraat van Beijing. Ergens in het midden is een steegje. Vol met kraampjes waar je insecten kan eten. De schorpioenen worden er levend op een stokje gestoken. Je hebt ook duizendpoten, larven en spinnen kortom, voor iedereen wat wils. Wij hebben alvast 4 stokjes schorpioenen besteld awsomesaus!!!. Tot mijn grote verbazing smaakt schorpioen naar kip. Even verder bij de avondmarkt werd het nog zotter. Ik heb er een portie witte wormpjes gegeten! En nog wat verder in de straat boden ze slangen, honden, penis en testikels aan. Om kwart voor tien viel de elektriciteit uit en sloten alle kraampjes.



5 opmerkingen:

  1. en straks de spetterpoep krijgen van al die waanzinnige Chinese "delicatessen"…...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zolang je maar geen hond eet…..dat zou pas hoogverraad betekenen voor uwe viervoetige vriend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zou ik niet durven eten hoor!
    Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het beste van al is dat ik geen last heb gehad van mijn darmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gast, ik zit bekan te spauwen voor men scherm xD

    BeantwoordenVerwijderen