zaterdag 30 maart 2013

De maag testen

Vorige week heb ik voor het eerst streetfood geprobeerd. Andere studenten eten het allemaal en hebben er geen last van. Dus heb ik me er ook maar eens aan gewaagd. Een pannekoek met ei , ui en een soort koek. Echt heerlijk en het kost maar ¥5. 's ochtends zet ik koffie en kook ik mijn noedels ook in kraantjes water. En dat bezorgt geen darmklachten.

Ik stond echt versteld toen ik hoorde dat bijna niemand van de andere Hutong studenten kookt op kot. Ze gaan 3 maal per dag uit eten. Ze zeggen allemaal dat je er niet voor aan uit kan om zelf te koken maar dat is eerder een excuus. Als je de juiste producten koopt heb je meer voor je geld dan zo'n zakje streetfood. De meesten hebben geen degelijk kookgerief op hun appartement of er komt vies water uit de kraan. Een Franse student vertelde me dat er bij hun rood water uit de kraan kwam….. dat is bij ons gelukkig niet het geval.! Al maar goed dat wij onze mond  hebben opengetrokken en geĆ«ist hebben degelijk kookmateriaal te krijgen. We zijn goed bezig met ons nieuw keukengerief. 


1 opmerking:

  1. keigoe bezig Toon! super dat jullie zelf je potje koken!
    niet alleen een uitdaging voor jullie creativiteit maar ook sociaal heel tof dat jullie om beurt voor elkaar koken en samen eten.

    BeantwoordenVerwijderen